BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, April 11, 2011

pelangi itu indah

takkan Allah nak hadirkan pelangi sebelum hadirnya hujan yg lebat,
takkan Allah nk sinarkan pelangi itu sebelum hadirnya panas yg terik
begitu lah hidup manusia
fitrah alam akan tetap sama 
kerna suma itu adalah ciptaan Nya

aku rela andai suma ini umpama hujan yg lebat
andai perlu aku dibasahi hujan airmata
aku TERIMA
aku rela andai suma ini umpama terik mentari yg panas
andai aku perlu terbakar dalam kepanasan

semoga ada sinar PELANGI
menanti aku dihujungnya

tp aku sgt berharap pelangi itu dirimu sayang
aku sanggup berada dalam penantian yg menyiksakan
andai itu satu dugaan
aku akan kecapi nikmatnya kelak
tp andai tu satu suratan
aku berdoa agar dipermudahkan segalanya urusan itu






hatikuberbicarasendiri:
sabarlah sayang!
inilah dugaan untukmu
jaga dirimu sayang
jgn biarkan kisah ini memakan hidupmu
gunakan cintanya sebagai satu kekuatan
bangkit sayang! bgn dr mmpimu!
dia takkan terima dirimu lg sayang
berharaplah dan menantilah
andai itu yang kau mampu lakukan
semoga suma ini akan terbalas
inilah ujian tuk menguji kesabaran kau sayang
kau kuat sayang! KUAT!



0 comments: