BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, August 4, 2011

ujian Allah

ya Allah apakah sebenarnya dugaanMu ini.
tidak baikkah dirinya untukku? tidak layakkah aku untuknya?
betapa besarnya dugaann yang telah Kau berikan padaku supaya aku selalu jatuh bersujud kepadaMu.
Ya Allah, hari ini sekali lg aku menerima ujianMu, tatkala kasih ku masih suci terhadapnya, tatkala cintaku masih bersemi dibawah namaMu, aku dibekalkan satu amarah oleh diriku. dan sesungguhnya yg tidak baik utk sememangnya ciptaanku sendiri, yang baik itu adalah anugerahMu Ya Allah.

Ya Allah,
andai ini ujian kepadaku, aku redha dgn apa yg terjadi
aku redha kehilangannya
aku redha dgn segala nikmat yg Kau berikan dan Kau ambil kembali


Ya Allah,
aku tidak sehina yg disangkakannya, moga Kau tunjukkan kebenaran kepadanya
supaya tidak ada yg menyalahkan aku, supaya aku mampu mempertahankan diriku, supaya aku mampu melindungi diriku sendiri, supaya aku mampu bernafas kembali..

0 comments: