BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, May 24, 2011

senja

senja nan merah
hati makin suram
bila gelap malam mula menghampiri
arghhhh!!! apakah rasa ini??

Ya ALLAH
mengapa begitu banyak dugaanMu
aku seolah-olah tidak mampu lagi bertahan

Ya ALLAH
berikanlah aku kekuatan
berikanlah aku petunjuk
sungguh aku tersiksa begini rupa

Ya ALLAH
betapa kerdilnya aku
betapa sukarnya ujianMu
berikanlah aku daya untuk menghadapinya

Ya ALLAH
andainya ini dugaanMu 
aku relakan, tp tunjukkanlah jalan sebenar
agar aku tidak tersesat di kemudian hari

Ya ALLAH
andai benar katahatiku
permudahkanlah segalanya
andai salah katahatiku
hentikanlah semuanya
agar aku tidak hanyut dibuai mimpi


matahari kian tenggelam
malam yg gelap kalut nak menjelma
aku trasa saketnya hati
aku trasa pedihnya jiwa

benarkah apa yg telah aku lakukan ini
aku bertanyakan diri sendiri
mengapa aku begini??

saat ini:
aku perlukan some1
jus nak gtau apa yg kurasa
aku tau aku tak sepatutnya berkongsi suma ini "B"
tp apakan daya
aku hanya ada dia


bila aku bersuara
mulalah dia meninggi nada
mulalah dia menafikan segalanya
mungkin benar katanya
mungkin jugak tidak

dan hanya berbekalkan sayang
aku maseh kekal disini
menanti segalanya
menunggu terbukaknya pintu kebenaran
menunggu realiti dan melepaskan fantasi mimpi

aku hanya insan biasa
yang lemah dan tak berdaya
aku tak mampu berkata apa
kerna aku hanyalah wanita

aku hanya akan terus menunggu waktu berlalu
beredar bersama pilu hatiku
setelah byk air mataku gugur
namun aku maseh setia menunggu


sehingga mentari menjelma kembali








0 comments: